My Tulang Belakang :D

Friday, October 18, 2013

Hijrah+Aku

Assalamualaikum w.b.t.

Entry nie aku tujukan khas untuk muslimah2 di luar sana, especially to those yg ingin berhijrah utk mndekatkn lg diri dgn Allah s.w.t. :)

Aku sndiri pn bkn dilahirkan dlm keluarga yg bertudung labuh. Tp Alhamdulillah, Allah dah bukakan hati aku utk berhijrah dripd mndedahkn aurat kpd yg lbih memelihara aurat.

Kpd yg ingin berhijrah, aku ad sdikit tips utk dikongsikan. Skdar berkongsi ap yg aku lakukan sblm aku spenuhnya memakai tudung labuh :)

1. Msa first nk hijrah, aku mula kn dgn memakai sarung kaki dan lengan. Time nie aku msih lg pkai jeans n t-shrt mcm biasa.

2. Bila dh serasi, aku tukarkn t-shrt kpd saiz yg lbih longgar n mula pkai sluar slack.

3. Kmudian, plan2 aku stop dri pkai sluar n t-shrt. Aku bykkn pkai bju krung especially time ke klas. T-shirt n sluar aku still pkai just kurangkn ja.

4. Then, aku tukarkn fsyen tdung aku dripd just berselempang or yg mndedahkan dada kpd yg mnutup dada.

5. Alhamdulillah, akhirnya, aku berjaya utk memakai tdung labuh.

So, kpd sesiapa yg nk berhijrah tp xnk secara drastik, bleh cuba cara aku. Dgn cara nie org sekeliling kita pn xterkejut sgt dgn perubahan kita..:p

Msuk thun nie dh 3 thn aku pkai tdung labuh, tp byk lg yg aku msih kna blajar. Doa kn spaya aku istiqamah dlm mncari keredhaan Illahi n aku doakn spya anda smua brjaya mngharungi cabaran dlm mndekatkn diri kpd Allah s.w.t :)

Aamiin...

No comments:

Post a Comment

mai pakat2 komen kat cni mai~ :D

Note: Only a member of this blog may post a comment.