My Tulang Belakang :D

Wednesday, July 9, 2014

Rapuh

Detik waktu terus berjalan
Perhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Terguris bagai lukisan

Seribu mimpi
Berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Diantara lelahnya jiwa
Dalam resah dan airmata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku

Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa hanyalah padaMu

Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya diriMu yang bertahta
Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu …

Wahai tuhan
Jauh sudah lelah kaki yang melangkah
Aku hilang tanpa arah
Rindu hati sinarMu

Wahai tuhan
Aku lemah
hina penuh noda
Hapuskanlah …terangilah
Jiwa jangan hitam jalanku
Ampunkanlah aku
Terimalah taubatku
Sesungguhnya Engkau
Sang Maha Pengampun dosa

Ya Rabbi
Izinkanlah aku kembali padaMu …
Meski mungkin takkan sempurna
Aku sebagai hambaMu

Ampunkanlah aku
Berikanlah aku kesempatan waktu
Aku ingin kembali … kembali kepadaMu
Dan meski tak layak sujud padaMu
Dan sungguh tak layak aku …

No comments:

Post a Comment

mai pakat2 komen kat cni mai~ :D

Note: Only a member of this blog may post a comment.